Kesän paras makro

Makro-haaste 107  (MakroTex)    pyytää näyttämään kesän parhaan makron.

Kesä ei ole vielä ohi, joten paras makro saattaa vielä olla ottamatta. Muutama on jo takataskussa  ja yhden kuvan –taktiikastani poiketen näytän muutaman, kun en osannut päättää.  Olen onnellisesti kesäterässä, olla möllöttelen ja nautin vaan!  Kuvien karsiminen ja vain parhaan näyttäminen on kuitenkin yksi kuvaajan tärkeimmistä ominaisuuksista, minusta. Enkuksi se on nasevasti sanottu: ”Kill your darlings.” Ja vielä: Turha sitä kuvan sisältöä on selitellä, jos kuva ei puhu, olen ottanut huonon kuvan. Näin minä sen näen.

akileija

ruusu

pisarat

Täällä on hyvä ja selkeä blogikirjoitus makrokuvauksesta

29 comments

  1. Taito jota minulla ei ole – turhan karsiminen. kauniita kuvia – makroja kaikki🙂

  2. Viimeinen kuva on todella upea. Se puhuttelee minua ja jäin katsomaan pitkäksi aikaa.

  3. Viimeinen on paras. Huikea. Tykkään!

  4. Kauniit, herkät kuvat, ylimmästä tykkään ihan erityisesti!

  5. Kauniita! Alimmainen on minun suosikkini!!

    • Kiitos, Sirpa! Hätäilin tuon postaukseni kanssa. Viimeiseen minäkin kaadun mielipiteeni kanssa tällä hetkellä. Olkoon siinä nyt nuo pari muutakin.

  6. Hienoja makroja, viimeisestä pidän minäkin eniten.

  7. Sirpa

    Kauniita, herkkiä kuvia, pidän kovasti!

  8. Tuo viimeinen on upea, ai ai.

  9. Hienoja kaikki, mutta alimmasta pidän eniten ….

  10. Ari

    Alin kuva tosi hieno!

  11. Ame

    Hienot makrot, alimmainen on kuva on upea.

  12. Alin on minunkin suosikki. Mitä kuvaamiseen tulee, olen vaiheessa ”älä ota sitä vakavasti”. Jos kuvaamisestä hukkuu ilo, on turha kaivaa kameraa esiin.

  13. Taustan haihtuminen toteutuu kauniisti kuvissasi, alin taitaa minuakin miellyttää eniten, bokeh kait sen tekee, samoin mustavalkoinen graafisuus.
    Olen tänä kesänä kuvannut todella vähän makroja, huomasin, että edellisvuotisia kasveja on niin paljon kansioissa, että riittänevät loppuelämäkseni, mitä sitä aina uusia kuvaamaan😉

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

