Luovan bloggaajan tunnustuksia

kreativblogger

Sain lokakuussa sekä Pinealta että Hannalta tämän hienon merkin, suuret kiitokset!  Tämän merkin saajan on liitettävä merkkinsä yhteyteen 7 tunnustusta itsestään. Tähän mä sitten hyydyinkin. Kamalan vaikeaa, ihan älyttömän hankalaa, mulla mitään paljastettavaa ole! Tai siis on kai, mutten halua kaikkea kertoa. Ja jos kerron, että tykkään kokata, niin senhän taas tietää jo kaikki. Kierrän kehää, olen kiertänyt kohta kuukauden kehää tämän asian kanssa, ilmiselvä ympyrä. Kevyin, suorastaan jonnin joutava asia ykkösenä, kierretään nyt sitä kehää voimallisesti oman olkapään ympärillä.

  1. Olisin niin mielelläni ajoissa joka paikassa, myös töissä, mutta en vaan ole. Tuhlaan täsmällisyyteni ruoka-aineiden mittaamiseen, jos ohje sitä ehdottomasti vaatii, enkä unohda piirakkaa uuniin palamaan.
  2. Outo neulomisen tarve on yllättänyt, baktus-huivi (huomatkaa vaikeuskerroin, haha!) pitäisi saada aikaiseksi, kenelläkään suomenkielistä ohjetta siihen reikäneulehommaan?
  3. Teen ruokaa ja leivon keittiössä nykyisin lähes kaiken vapaa-aikani. Helpottaa stressiä ja rauhoittaa.
  4. Exää ei ole näkynyt lapsenvahtina pariin kuukauteen, eikä vastaa puhelimeen…
  5. Minulla on kesän mittaan kipeytynyt olkapää, vasen olkapää. Kipu pahenee koko ajan ja liikeradat vaikeutuvat.
  6. Olin viime viikolla vihdoin ortopedillä, kun kortisonipiikityskään ei auttanut.
  7. Diagnoosi: jäätynyt olkapää. (linkki diabetes-lehden artikkeliin. Ei, minulla ei ole diabetesta) Olen itkenyt paljon.

Näin hilpeistä tunnelmista onkin helppo jatkaa ilmoittamalla, että kaikillahan tämä prenikka jo onkin, paitsi Marilla 😉 Eikä Marinkaan ole pakko vastata, mutta merkki on pläjäytettävä Kameraveneeseen!  on tää…

13 comments

  1. Kiva, että joku pitää huolen minustakin 😀 Kiitos! Otan nämä ylpeydellä vastaan, mutten jatka eteenpäin.

    Melukylässähän on nykyisin ihan urbaani lay out… Tykkää, tykkää.

  2. Onnittelut luovalle bloggaajalle! Onko nyt pitkä kotiloma tiedossa? Joulun valmistelu yksikätisenä, tuloksena puolikkaita piparkakkuja? Toivottavasti ei ole kovin kivulias, vaikka artikkeli kyllä kuulosti vähän pelottavalta.

    • Kiitos 😉 Ei ole lomia tiedossa, tuskin haluankaan, jos ei ole aivan pakko. Fysioterapeuttia ja lääkärikäyntejä. Kortisonia ja kipulääkkeitä. Liikuntaa: uinti, hiihto (en hiihdä), crosstrainer ja juoksu/kävely ehdottomasti ilman sauvoja! Takin laitto päälle on jo muuttunut oudoksi ähryämiseksi, käden alla oma tyyny öisin helpottamassa käden kulmaa suhteessa nukkuma-asentoon. (Mä en viitsi edes yrittää kuvailla sitä kipua, kun Sniffa lähtee väärään suuntaan vaikka jäniksen perään remmissään) Rintaliivien riisumiseen riittää yksi käsi. Pelkään eniten sitä jäykistymisvaihetta, kun ei saa enää housujaan jalkaan, mutta lääkärini sanoi, että enköhän saa puukosta ensiapua, kun on tämä ammattikin vähän… niin kuin tiedät.

  3. Rehellisiä paljastuksia.. Toivottavasti vaivasi alkaa pian helpottua, sanoo täältä ihminen, jolla puoli vuotta ollut kantapäässä piikki..tai ainakin tunne piikistä. Kävely minimissä, onneksi istumatyö.

    Mutta mikä on baktus-huivi? pitää oikein mennä googlettaan.

    Joka tapauksessa: mukavaa viikkoa!

    • Voi ei, luupiikkikö? Tämä mun vaiva kestää keskimäärin kaksi vuotta. Alkava, sanoi lääkäri 😦 Kipuvaiheessa nyt, ja se lisääntyy koko ajan. Löytyikö se baktus kuukkelilla? Mun on pähkittävä vielä, että mikä lanka ei kutita kaulassa, eikä kukaan oikea neuloja ole ilmottautunut suomentamaan ohjetta hehe!

      • Juu, google antoi vastauksen baktus-huiviin.
        Kantapäässäni ei ole ihan luupiikkiä, vaan siellä on vain niin kireyttä, että kipu tuntuu siltä kuin olisi piikki. Nyt pitäisi tehdä venytysjumppaa kaksi kertaa päivässä, jotta kipu hellittäisi.
        Olen lisännyt hieman kävelyä, ja ottanut Buranaa..
        Hyviä vointeja sinullekin!
        Ja oi, kutittavat langat kaulassa ovat ihan pois kuvioista omalla kohdallani. Kaulassani ei voi olla mitään, ei korkeakauluspuseroa eikä huivia kutittamassa, tulee ahdistus..

  4. Onnea tunnustuksen johdosta ja oli mielenkiintoista lukea vastauksiasi. Toivottavasti eksä löytyy taas lapsenvahdiksi ja muutenkin.
    Kun luin tuosta olkapäästäsi,vahvistui mun tunne siitä,että mulla on ihan sama juttu.Mulla on vasen olkapää ollut kipeä kesän alusta saakka,välillä hieman helpotti akupunktion jälkeen,mutta sitten taas tuli kivut takaisin ja puserojen päälle paneminen on joskus aika kivuliasta. Olen jo ollut tosi turhautunut,kun aika kuluu ja vaiva on eikä lähde pois.Huomenna on käynti lekurilla. Luin tuosta linkistäsi,että tästä voi päästä eroonkin.Mielenkiinnolla kuulen,miten sun olkapään kanssa sujuu jatkossa, tsemppiä! Ja hyvää loppuviikkoa..

    • Akupunktio!!! Sinne on mentävä ehdottomasti, ei se tee ainakaan pahaa. Mulla on 15x fysioterapiaa määrättynä, ettei jäykistyis ihan kokonaan, tassu. Mitäköhän lääkäri sulle on mahtanut sanoa? Ainakin kuullostaa samalta jäätynyt olkapää-vaivalta.

  5. Hanna

    Voi Krisu, pikaista olkapään parannusta! Josko neulominen parantaa 🙂 Minullekin saa baktuksen kutoa jos sille päälle sattuu, pyysin sellaista äidiltä joululahjaksi mutta saapi nähdä ehtiikö hän nykyisiltä kiireiltään. Ja itse saan vaan kutimista kutinaa 😀

    • Mikähän lanka ei arvon neitiä kaulasta kutittelisi? 😉 Kunhan saisin selkokieliset ohjeet, flickrissä on enkuksi, enkä mä sitä käsityökiinaa tahdo niin kovin hyvin ymmärtää kotimaisellakaan 😀

  6. Kokkaus ja leipominen ON rentouttavaa 🙂 (Hehe, samoin tiskaaminen!)
    Tuosta olkapäästä, mua vaivaa usein ”hiiriolkapää”, eli oikea olkapää ja niskanseutu jumittuu välillä tosi pahasti, ja on kuin käsi olisi irronnut paikoiltaan. Semmoinen jumittava, kamala särky. Ainoa mikä siihen auttaa on uinti ja jooga (kotijoogavenyttelyt). Tuli vaan mieleen jos ne auttaisivat tuohon sinunkin vaivaasi?

    • Kiitos, Pinea! Uintia lääkärikin mulle suosittaa, mutta esim. sauvakävely on ehdottomasti kiellettyjen listalla. Joogan syvimpään olemukseen kuuluu A-asento takapuoli kohti taivasta. Mä en pysty oikein olemaan tuon käden päällä, kun ei se tahdo nousta kivutta enää yläasentoon sen vertaa, että saisi dödöä kainaloon kivutta.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

