Annoin periksi

Minä olen kädestä suuhun eläjä ja pelaan mieluiten käteisellä. En siedä edes pankkikortin aiheuttamaa viivettä, minulla on vain Visa electron-kortti. Haluan tietää, paljonko minulla on oikeasti rahaa tilillä tai eikö sitä ole. Jos jotain kalliimpaa hankintaa on tiedossa, niin sitten säästetään ja ostetaan vasta, kun on varaa tai jos osamaksulla maksetaan esim autoa, niin muita osamaksusopimuksia ei sitten niiden osamaksujen takaisinmaksuaikana tehdä.  

Eilen annoin periksi ja tilasin itselleni ihka ensimmäisen luottokortin. Miksi?  Netistä ei saa mitään ilman luottokorttia, ei  edes tilattua kuvakirjaa omista kuvistaan, hemmetti!

MacBookPro 

8 comments

  1. Suomessa mulla ei ollut luottokorttia enkä edes halunnut, oli pankkikortti ja se riitti. Musta siellä ei luottokorttia välttämättä tarvitsekaan.Mutta täällä se on aivan välttämätön, kaikki menee sen kautta ja pankkikorttia ei edes tunneta. Ilman luottokorttia täällä on vaikeaa maksaa laskujaan tai tilata yhtään mitään. Ja kaikki kauppaketjutkin ovat tyrkyttämässä omia luottokorttejaan; niillä saisi paremmat edut,mutta kaikella on rajansa, yksi luottokortti saa kyllä mulle riittää.

  2. Iinuska

    Mulla on pitkään ollut periaate, etten osta mitään luotolla (paitsi asunnon). Viime vuonna uhkasivat jo pakkoluottokortilla, mutta sain kuitenkin tavallisen pankkikortin käyttööni. Kai se luottokortti joskus on otettava, mutta otan sitten kun on pakko. Ja mä olen ostanut netin kautta tasan kerran (kukkia!) ja ostos maksettiin suoraan pankkitililtä.

    • Pakkoluottokortti? Huh…ei kai. Harvan palvelun saa maksettua pankkitililtä, ulkomaisia ei ollenkaan. Jos esim. kirjaudut Flickriin, niin parikymppiä vuodessa maksaa Pro-tili sielläkin, eikä pankkiyhteys tietenkään käy, pitää olla PayPal, eli sinne ilmoitetaan luottokortin nro.

  3. Ulkomaan matkoilla luottokortti on aika välttämätön.
    Minusta yhdistetty pankki/luottokortti sirulla on aika hyvä. Eihän sitä luottopuolta ole pakko käyttää, mutta onpahan kuitenkin, jos sattuu tarvetta.
    Siru estää aika pitkälti kortin väärinkäytön, jos kortti joutuu varkaiden käsiin.

    • Minä otin luottokortin ihan yksinään, mulla ei siis edelleenkään ole pankkikorttia, Käteisnostokortti Visa electron vain. ja hyvin olen pärjännyt reissuissa luottokortittakin 🙂

  4. Kuulostaa tutulta, minä jo jouduin antamaan periksi pari vuotta sitten. Tosin käyttämätön tuo Visan puoli pääasiassa on… Silti sitä numerosarjaa tarvitaan aina siellä sun täällä. Tyhmää!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

